המרכז לייעוץ והרשמה:

1800-40-40-90

ההבדל בין תיאוריה לקריירה - קמפוס אור יהודה 1800-40-40-90

שם:

טלפון:

אימייל:

תחום לימוד:

השאר לנו פרטים ונחזור אליך בהקדם

שם:

טלפון:

אימייל:

תחום לימוד:

תואר שני בחינוך לגיל הרך או חינוך מיוחד

דף הבית >> קשרי תעשייה >> מאמרים >> תואר שני בחינוך לגיל הרך או חינוך מיוחד

לכל מי שמעוניין או מעוניינת בלימודי תואר שני בחינוך, האפשרויות במכללת מל"א כוללות מספר התמחויות שונות, לרבות תואר שני בחינוך מיוחד ותואר שני בחינוך לגיל הרך. כל התמחות מתאימה לסוג שונה של אנשים וטומנת בחובה אתגרים שונים, עבודה עם אוכלוסיות שונות והכשרה מקצועית שונה. אנחנו מאמינים שההתמחות שבה בוחר האדם צריכה להתאים לו, ושלכל סוג מורה מתאים מסלול שונה. כיצד תוכלו לגבש החלטה מושכלת בדבר המסלול המתאים לכם יותר?

 

תואר שני בחינוך מיוחד

 

חינוך מיוחד שם לו למטרה לתת מענה חינוכי ומסגרת מעשירה ומחנכת לכל מי שהמסגרות הרגילות לא מסוגלות לספק מענה לצרכים הפיזיים או הצרכים הרגשיים שלו. לרוב מדובר בעבודה עם תלמידים בטווח גילאים רחב, בניגוד כמובן לעבודה עם הגיל הרך בלבד. התלמידים הללו הם בעלי לקות למידה או לקות אחרת שלא מאפשרת להם להיטמע במסגרת החינוכית הממלכתית הרגילה.

 

מעבר לסיפוק הצרכים החינוכיים, האינטלקטואליים והרגשיים של כל תלמיד, החינוך המיוחד שואף לעזור בתהליך החיברות של התלמיד בעל הצרכים המיוחדים ולקרב אותו לחברה כולה. זהו למעשה מהותו של החינוך המיוחד. האתגר שבלהוות גשר עבור התלמיד, שיעזור לו להשתלב בחברה מבחינה מקצועית, אקדמית, חברתית ואישית – הוא גדול, וטומן בחובו סיפוק עצום בעבור המחנך.

 

חלק מהתלמידים הנכללים תחת המטרייה של "חינוך מיוחד" הם בעלי פיגור שכלי, אוטיזם, הפרעות נפשיות והפרעות התנהגות, הפרעות קשב וריכוז, לקויות פיזיות – ועוד. קיימת ספרות ענפה ומחקרים רבים הנעשים בתוך מסגרת החינוך המיוחד ועליהם נלמד במהלך התואר. הסטודנט ישלים פרויקטים מעשיים בשטח ויערוך מחקרים הנוגעים לחינוך בכלל ולחינוך המיוחד בפרט.

 

 

מה מצופה מבוגרי תואר שני בחינוך מיוחד ולמי הוא מתאים?

 

כל תלמיד עובר אבחון מדויק על מנת שנוכל להעניק לו את הפתרונות הטובים ביותר לטובתו ולמען התפתחותו האישית. חינוך מיוחד נשען על אותן אבחנות ועל גישות ושיטות שונות להשגת המטרות המפורטות. קיימים תלמידים בעלי רמות תפקוד שונות ברמה הפיזית, ברמה השכלית וברמה הרגשית, ומורה לחינוך מיוחד יהיה חייב לגלות אדפטיביות ולהתאים את עצמו לכל תלמיד באופן נפרד. מעבר לידע תיאורטי וידע מחקרי רחב וניסיון ביישום שיטות שונות, המורה צריך להיות בעל אינטליגנציה רגשית גבוהה, יכולת הכלה של שונות של אדם אחר, שמירה על רגיעה ושלווה בכל סיטואציה ויכולת מתן קשב ותשומת לב לפרטים קטנים שבהתנהלות היום-יומית.  

 

עבודה עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים מצריכה ידע בלקויות ואתגרים שונים, ומדובר בתחום שמתפתח ללא הרף. מסיבות אלו, על המורה להיות סקרן מטבעו, בעל ידע רחב ולשאוף להתעדכן כל העת בידע העדכני ביותר. הלימודים אינם נגמרים בעת השלמת התואר, ויש להמשיך וללמוד ולהיחשף למחקרים חדישים ולגישות החדשות. בגלל שמדובר בתחום רחב ורגיש, שאכן כולל לקויות שונות מסוגים שונים, המורה צריך לגלות עניין אמיתי בתחום החינוך המיוחד ולגלות רצון להתעמק בלקויות השונות ובאתגרים שהן מציבות.

 

תואר שני בחינוך לגיל הרך

 

עבודה עם ילדים בגיל הרך בגני ילדים ובמעונות יום כוללת התמודדות עם סוגיות מגוונות, חלקן דומות לסוגיות החינוך המיוחד וחלקן לא. טווח הגילאים הפחות רחב מקל במידה מסוימת על ההתמקצעות ועל ההתמקדות בתחום. עבודה עם הגיל הרך כוללת אתגרים וקשיים שונים שיש לפצח גם עם ההורים וגם עם הילדים עצמם. בין היתר קיימת שימת דגש על ניהול מערכת יחסים בריאה ותקשורתית עם ההורים וחשיפה נכונה של הילד לעולם המדיה, שנמצא בכל מקום ומציף אותנו בתכנים ללא הרף.

 

ההשפעה שלנו על ילד צעיר היא גדולה והוא סופג כל מה שהוא מצליח לספוג - לטוב ולרע. המקום של המורה בשלב ההתפתחות הרגשי, התרבותי והחברתי של הילד הוא משמעותי והוא נמצא איתו מספר שעות בכל יום. התוכנית במל"א מלמדת, באמצעות חשיפה למחקרים, מהי ההשפעה של החוויות הרבות שצובר הילד בשלבים הראשונים להתפתחותו גם בבית, גם בקהילה, גם במערכת החינוך וגם בין בני גילו. הסטודנט לומד בנוסף כיצד לנהל רגשות של ילדים במסגרת קבוצתית, כיצד להתנהל עם הצוות בגן ובמעון וכיצד לתקשר בצורה נכונה ובונה עם ההורים. התוכנית שמה דגש נוסף על אתיקה מקצועית בחינוך לגיל הרך ועל המציאות הישראלית שאין להתעלם ממנה.

 

 

מה מצופה מבוגרי תואר שני בחינוך לגיל הרך ולמי הוא מתאים?

 

על המורה בחינוך לגיל הרך לגלות כל הזמן רגישות גבוהה וסבלנות מיוחדת, ולהיות בעל יכולת ליצור תקשורת בונה גם עם מבוגרים וגם עם ילדים. להורים אכן יש חלק משמעותי מאוד בשלבים האלה של ההתפתחות של ילדם והם מעורבים בתהליך באופן ניכר. בנוסף, חלק מהתוכנית שלנו כולל גישות הנוגעות לעבודה עם משפחות שמוגדרות "מיוחדות" מסיבות שונות ועבודה עם ילדים בסיכון. האתגרים שבעבודה עם המשפחות הם חלק משמעותי במארג המקצועי בעבור המחנך.

 

ההשפעה הגדולה על ההתפתחות של ילדים בגיל הרך מצריכה רגישות רבה ושמירה על אתיקה ותקשורת בין-אישית גבוהה, ואין מקום להתפרצויות או למעידות – יש לשמור על איפוק. הילד לומד המון גם ממה שהוא רואה מסביבו, לכן חשוב לשמור על יחסי אנוש גבוהים גם עם כלל הצוות וכמובן גם עם ההורים. גם במקרה של החינוך לגיל הרך, על המחנך לגלות אינטליגנציה רגשית גבוהה ויכולת סבלנות והכלה. על המחנך לגלות דוגמא אישית ושליטה עצמית גבוהה בעבור החינוך הנכון והחכם של הילד. ילד בגיל הרך מסתכל על המבוגר בעיניים בורקות ומעריצות ופונה אליו לקבלת השראה בדבר דפוסי התנהגות מקובלים.  

 

תואר שני בחינוך במכללת מל"א

 

למידה במסגרת תואר שני בחינוך אצלנו במכללה כולל התמחויות שונות המתאימות לסוג שונה של מורים, אך בכל מקרה מתאים לאנשים שרוצים להשפיע, שרוצים לקבל סיפוק מעבודה ערכית ובעלת משמעות רבה ושחשובה להם החברה שבה הם חיים וההון האנושי שלה. אם אתם מתעניינים בתואר שני בחינוך, תואר שני בחינוך מיוחד, תואר שני בחינוך סביבתי, תואר שני בחינוך לגיל הרך או בתואר שני בהתמחות אחרת, נשמח אם תצרו איתנו קשר לקבלת יעוץ ומידע.

©כל הזכויות שמורות למרכז האקדמי אור יהודה

|

מפת אתר

|

צור קשר

|

המרכז לייועץ והרשמה 1-800-40-40-90

תג מדיה גרופ

בניית אתר:

אל תתן לקריירה לחכות

השאר פרטים לשיחת יעוץ