המרכז לייעוץ והרשמה:

1800-40-40-90

ההבדל בין תיאוריה לקריירה - קמפוס אור יהודה 1800-40-40-90

שם:

טלפון:

אימייל:

תחום לימוד:

השאר לנו פרטים ונחזור אליך בהקדם

שם:

טלפון:

אימייל:

תחום לימוד:

ניהול וארגון מערכות חינוך - התמקדויות

מל"א, המרכז ללימודים אקדמיים, מציע לתלמידי ההתמחות בחירה באחד מתוך ארבעת מוקדי הידע המוצעים בתוכנית מתוך מטרה לאפשר לסטודנטים מיקוד, התמקצעות ופיתוח אופק קריירה רצוי. ארבעת מוקדי הידע המוצעים לבחירה הם ניהול בתי ספר, ניהול מערכות חינוך, ניהול חדשנות בחינוך, ייעוץ ארגוני בחינוך.

מוקד ניהול בתי ספר

מוקד ידע זה לאנשי חינוך, שהינם בעלי שאיפות להתקדם ולמלא תפקידי ניהול בחינוך (ניהול בי"ס, ניהול חטיבת ביניים וחטיבה עליונה, ניהול שכבה, ניהול החינוך החברתי, ניהול פדגוגי ועוד...).  כמו כן  מיועדת מסגרת זו לבעלי סקרנות אינטלקטואלית, המעוניינים להרחיב ידיעותיהם בחידושים הפדגוגיים והטכנולוגיים שבתחומי החינוך.  

מסגרת הלימודים במיקוד זה כוללת מגוון רחב ומעניין של נושאי לימוד; עיוניים ויישומיים, קלאסיים וחדשניים. התכנית כוללת לימודים עיוניים כמו: מבנה החברה והמאפיינים הרב-תרבותיים בישראל, קורס בפסיכולוגיה חינוכית, מחקר מתקדם בחינוך ועוד...                                                             בצד לימודי הליבה, הכוללים גם מקצועות לימוד יישומיים, יילמדו תחומי דעת ייחודיים כמו: יחסי גומלין וממשקים בעבודתו של המנהל, קבלת החלטות ודילמות בעבודת המנהל, התקציב ככלי ניהולי.

בתהליך הלימודים ירכשו הסטודנטים ידע וערכים, באמצעותם יגבשו את ה"אני מאמין" החינוכי שלהם. במסגרת הלימוד הממוקדת בניהול בתי ספר, ייבנה בסיס מוצק של ידע תיאורטי, וכלים יישומיים מתקדמים, שיכשירו את הבוגר לתפקוד אפקטיבי כמנהל-מנהיג חינוכי. 

ניהול מערכות חינוך

מיקוד ידע  זה מתאים לסטודנטים השואפים לפתח קריירה ניהולית ולהשפיע על עיצוב המדיניות החינוכית, במגזר הציבורי ובארגונים חברתיים.

מטרת מיקוד זה היא להקנות ידע והתנסות בתחום הארגון, הניהול ומשאבי אנוש. בנוסף לבסיס התיאורטי, ייחשפו הסטודנטים לתחומים רחבים ומגוונים בהם פועלים אנשי החינוך במערכות החינוך השונות.

לאנשי המקצוע בתחום זה, ממשקי עבודה הדוקים עם בתי הספר, משרד החינוך וגופי חינוך אחרים. המציאות בה קיימים מעברים רבים של אנשי חינוך בין הדיסציפלינות השונות (בתי-ספר – רשויות מקומיות – משרד-החינוך – עמותות ועוד...), מחייבת הכרה ולימוד של תחומים אלה. 

תכנית הלימודים המגוונת והמעניינת תתרום להבנת המורכבות שבמערכות חינוך ותשפר את אפקטיביות הפעילות. 

ניהול חדשנות בחינוך

שורשיה של מערכת החינוך לכל (EFA)במהפכה התעשייתית. מאז המאה התשע עשרה נעשה מאמץ מתמשך להתאים את המבנה ועקרונות המערכת לעולם המשתנה.

מרבית הרפורמות בחינוך נשארו במישור הרטורי. מהפכת הידע הביאה לגל חדש של יזמות וחדשנות תחת הכותרת של ביה"ס העתידי. חלק ניכר של היוזמות החדשות הוא באסטרטגיית Grass Root,ולכך הצטרף גם השוק הפרטי.

מטרת מיקוד ידע זה היא להביא בפני אנשי חינוך הן את התיאוריה העוסקת בשינוי המבוסס על מו"פ, והן את הרעיונות המרכזיים של החדשנות כמו חינוך מסתגל, למידה אישית, בית הספר הבלתי מדורג, בית הספר וירטואלי, למידת P.B.L  וכמובן שימוש בטכנולוגיות ידע. בקורסים יעסקו בין השאר בחקרי מקרה של פרויקטים חדשניים בארץ, וילמדו הלקחים הנדרשים לתכנון יישום והפצה של חדשנות.

ייעוץ ארגוני בחינוך

מיקוד ידע  זה מיועד לאנשי חינוך המעוניינים לקחת חלק פעיל בתהליכי ייזום, פיתוח, הובלה והטמעה של שינויים ארגוניים במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית. בתי ספר, כמו גם מוסדות חינוך במגזר הציבורי, ברשויות, ובמערכות קהילה וחברה, עוברים בעשורים האחרונים תהליכי שינוי מהירים והתאמה לתהליכי הגלובליזציה. השינויים מעוררים את הצורך לשנות דפוסי עבודה, וליצור מבנים חדשים בחינוך, שיאפשרו גמישות רבה יותר והתאמה למציאות המשתנה. מטרת המיקוד היא לחשוף את הלומדים לתפקידו של היועץ הארגוני בהובלת השינויים הארגוניים בבתי ספר ובמוסדות חינוך. הלומדים יכירו את עבודת היועץ בתהליכי התכנון, ליווי, ייעוץ ויישום של שינוי ופיתוח ארגוני. עקרונות ושיטות שמקורם במדעי ההתנהגות ותיאוריית המערכות תיושמנה למערכת החינוך. קורסי המיקוד יקנו ללומדים הן היבטים תיאורטיים והן היבטים מעשיים של ניהול שינוי ופיתוח ארגוני. הסטודנטים ילמדו להכיר מודלים שונים של תרבויות ארגוניות והתנהגות ארגונית, לצד רכישה של כלים ומיומנויות לאבחון ארגוני ויישום מושכל של תכניות התערבות.

©כל הזכויות שמורות למרכז האקדמי אור יהודה

|

מפת אתר

|

צור קשר

|

המרכז לייועץ והרשמה 1-800-40-40-90

תג מדיה גרופ

בניית אתר:

אל תתן לקריירה לחכות

השאר פרטים לשיחת יעוץ